Fotografia produktowa do sklepów.
Czym jest fotografia produktowa ? Packchot- inaczej fotografia produktów. Jest to coraz bardziej zaawansowana sztuka robienia zdjęć różnym produktom. Dzięki zaawansowanej technice zdjęcia produktów wychodzą nam coraz lepiej i możemy sami tego dokonać, nie musimy w tym celu zatrudniać jakiejś specjalnej ekipy, żeby mieć zdjęcia danego produktów, które sklepy będą mogły pokazywać swoim klientom.
Ważną sprawą jest, aby nasze zdjęcia produktów były zawsze najwyższej jakości, gdyż właśnie na to zwraca największą uwagę nasz potencjalny klient. W pierwszej kolejności ludzie kupują oczami, a jeśli komuś spodoba się nasz produkt i jego fotografia to możemy być niemal pewni, że ten klient kupi ten produkt w naszym sklepie.
Należy jednak pamiętać, że bez dobrego zdjęcia nawet najlepszy produkt nie wzbudzi niczyjego zainteresowania, zdjęcie produktu musi przyciągać wzrok i stawiać go w jak najlepszym świetle i z jak najlepszej perspektywy.
Fotografia produktowa- co potrzebujemy?
Powszechnie wiadomo, że wykonanie idealnej fotografii produktowej można zlecić jakiejś firmie specjalizującej się w zdjęciach produktowych, dzięki którym sklepy jeszcze lepiej sprzedają dostępne produkty. Jednakże można takie zdjęcia również zrobić samemu, żeby jednak tego dokonać jest nam potrzebne kilka rzeczy: przede wszystkim czas, odpowiedni sprzęt oraz niezbędna wiedza, którą można zdobyć z powszechnie dostępnych kursów czy szkoleń, bardzo popularnych i łatwo dostępnych w Internecie. Aby wykonać profesjonalne zdjęcie jest nam potrzebny dobry aparat i obiektyw oraz chociaż odrobina studia fotograficznego. Czas również odgrywa u nas bardzo kluczową rolę, bez czasu nasze zdjęcia wyjdą brzydkie, niechlujne, odpychające, co sprawi, że ludzie nie będą chcieli patrzeć na nasz produkt i kupią go u konkurencji, której zdjęcia będą choć odrobinę lepsze od naszych. Tu w grę będzie wchodzić porównywanie naszego produktu przedstawionego na nasz sposób do produktu przedstawionego przez naszą konkurencję.
Podstawowe zasady fotografii produktowej.
W pierwszej olejności powinniśmy wybrać dobre światło- powszechnie wiadomo, że najlepsze jest światło dzienne. Lampy w zdjęciach produktowych powinny pełnić role pomocniczą, tylko tak żeby odznaczyć bardziej dany produkt, i żeby pomóc światłu dziennemu tak abyśmy uzyskali jeszcze lepszy efekt. Musimy jednak pamiętać, że to światło dzienne powinno u nas grać najważniejszą rolę.
Kolejną rzeczą jest cień- nie powinien on przytłaczać fotografii naszego produktu. Światło i cień powinny się komponować i wyglądać w sposób naturalny i równomierny.
Neutralne białe tło- bez żadnych zbędnych dodatków i rzucających się w oczy kolorów. Mamy jeden produkt i to na nim powinniśmy się skupić. To on powinien być w centrum i tylko on powinien się znaleźć na dobrej fotografii naszego produktu.
Bardzo ważna kwestią jest korzystanie ze statywu- wiele osób o tym zapomina a jest to niezwykle ważny element. Statyw jest nam potrzebny przede wszystkim do utrzymania odpowiedniej ostrości, nawet jeśli zdjęcie wykonujemy naszym smartfonem. Dzięki temu mamy piękne i ostre zdjęcie bez żadnych zamazań czy nieostrości.
Ostatnia i najważniejsza rzeczą jest odpowiednie przygotowanie produktu do fotografii. Wiadomo, że brudnego produktu nikt nie kupi, choćby miało najlepsze zdjęcie na świecie, to samo tyczy się ubrań- brudnych czy pogniecionych nikt nam nie kupi. W Internecie aż roi się od pomiętych i pobrudzonych ubrań, które wiszą na portalach aukcyjnych wiele miesięcy a i tak nikt ich nie kupuje, choćby nie wiek jak piękne zdjęcia miały zrobione.
Ogromnym błędem jest robienie takich zdjęć nie zwracając uwagi na jakość fotografowanego produktu.
Dzięki stosowaniu się do wyżej wymienionych zasad zwiększymy swoja sprzedaż i wyjdą nam znakomite zdjęcia naszych produktów, których nawet profesjonalna forma by się nie powstydziła.